2015-03-11

Vad skulle du vilja måla, Inger Åhs?





Jag ställde frågan till Inger Åhs, om vad hon skulle vilja måla:

– Det finns några stora pinjer här där jag bor i på vintern i Portugal som jag gärna skulle ta itu med.
 Jag har gjort några skisser.

De påminner mig om motiv från Matisse tid i Nordafrika. Matisse är en konstnär som jag tycker om. Han är väldigt speciell i sin stil och väldigt enkel. Han använde samma föremål i sina motiv om och om igen. Det gör jag också, jag har favoriter som jag återkommer till. Han säger att föremålen är som skådespelare som spelar olika roller.





Läs mer om Inger Åhs och hennes konst på www.ingerahs.se

Bilderna i detta inlägg är lånade från www.ingerahs.se och publicerade med Ingers tillstånd. 
De får inte kopieras eller användas någon annanstans.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar