2015-04-09

Intervju med Jennie Bergius del 4

- Vad målar/skapar du just nu?

Jag har nyss avslutat ett beställningsjobb av ett barndomshem och ett eget projekt med målningar av barn där jag blandat naiva och realistiska inslag, dessa kanske det blir fler av.







Jag har också haft målarstunder med barn som nu är avslutade. Tanken är att jag nu ska slutföra ett av mina större pågående projekt och sedan börja på ett par nya spännande samarbeten. Jag är även i planeringsstadiet av en akvarellkurs för en vuxengrupp som anmält intresse för detta.



Foto: Roberth Gustavsson




- Har du något projekt, eller något du undersöker med ditt skapande?

Många och mycket är nog det mest korrekta svaret på den frågan. Något som jag ofta hamnar i och som är fantastiskt, är att se det vackra i sådant som finns rakt framför mig. Som jag skrivit ovan, hus som jag gått förbi hur många gånger som helst men som jag en dag plötsligt kan se och vilja måla av.





Att fånga en känsla, eller en tanke på papper med akvarellfärger är också något som jag ständigt arbetar med.








- Vad skulle du vilja måla/skapa i framtiden?

Jag vill fortsätta vara fri att få vara den jag är och jag är så tacksam att det jag gör uppskattas.






Läs mer om Jennie Bergius och hennes konst på www.jenniebergius.com

Bilderna i detta inlägg är lånade från www.jenniebergius.com och är publicerade här med hennes tillstånd. De får inte kopieras eller användas någon annanstans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar